نتایج جستجو برای عبارت :

طایفه چکانی عبدالوند

عبدالوندازقوم بختیاریاست .و بر پایه نمودار سازمانیقوم بختیاری، از شاخهچارلنگو ازمیوندمی باشد، که از هشت باب تشکیل می شود: باب بِروِن (بِیروِند)، باب کُوشاری،باب ماهرویی، باب زرین چقایی(جهانگیری .برگیوند ،قیطاسی ، زیدوند)،باب دُوِرش(درویش)، باب ده قاضی، باب چکاني ،باب تونی
.عبدالوندچهار لنگ بختیاری مشتمل بر 5 طايفه بزرگ است 1- محمد صالح 2- کنرسی 3- موکویی 4- زلقی 5- ممی وند 1- محمود صالح به 8 تیره تقسیم می شود 1- اورش 2- مم جلالی 3- کاقلی 4- عادکار 5- ال داود 6- قلی 7- آردپنایی 8- ممزایی 8-1 ممزایی به 16 شعبه تقسیم می شود 1- خلیل 2 تساروند 3- دویروند - 4- فرخ وند 5- جمال وند 6- خون باوا 7- چهار بره 8- دریالایی 9- بدرقه 10- گورویی 11- موزرمینی 12- اورک 13- بادا 14- هارونی 15- گشول 16- دودنگه
از صفحات بعدی دیدن فرمایید2- کنرسیبه 24 تیره تقسیم می شود1- محمد جع
از نامداران طايفه تونی : مهندس بهزاد جوان ترین شهردار خوزستان ، مشهدی رمزعلی امیدی و حاج میرزاعلی از بزرگان طايفه

تصویر زیر : مرحوم حاج شکر الله زمانی
تصویر زیر : مرحوم درویش حیدری
تصویر : سرتیپ احمدرضا توانایی
تصویر زیر : مرحوم سام زمانی
تصویر زیر : مرحوم ولی امیدی
تصویر زیر: مرحوم علی حسین جهانگیری
تصویر زیر : سرگردروح الله زمانی
تصویر زیر : مرحوم شهید حاج قنبر رحمانی که در حادثه منا به رحمت ایزدی پیوست.
تصویر زیر: مرحوم تقی ناصری
طايفه موری ، یكی از طوایف منسوب به ایل بختیاری ، از شاخه هفت لنگ واز باب دوركی می باشد. سر سلسله طايفه موری
شخصی بنام موری بود ، كه این طايفه بنام وی نامگذاری شده است . وی دوپسر بنامهای بردی وباور داشت ، كه فرزندان آنها ، شاخه های نخستین این طايفه را تشكیل دادند . لذا طايفه موری از دو باب یا تیره اصلی تشكیل شده است :
بردین باب
بوری باب
این تیره توسط فردی بنام بردی تشكیل شد ، كه هفت فرزند پسر بنامهای : كریم ، اسد ، عبده ، غریب ، عیدی ، قاسمعلی ومحمد
مباحث طايفه ای و قبیله ای در انتخابات شاید منجر به تشنج های شهرستانی شود
مباحث طايفه ای و قبیله ای در انتخابات شاید منجر به تشنج های شهرستانی شود فرماندار کهگیلویه گفت: اینکه همه فضاها به سمت قوم و قبیله گرایی پیش رود و کاندیدای فلان طايفه حتما باید قبول شود خطرناک است و خدایی ناکرده بحث های قبیله ای شاید منجر به تشنج های شهرستانی شود و این مضموم است.
منبع: بنیچه
مباحث طايفه ای و قبیله ای در انتخابات شاید منجر به تشنج های شهرستانی شود
مباحث طايفه ای و قبیله ای در انتخابات شاید منجر به تشنج های شهرستانی شود فرماندار کهگیلویه گفت: اینکه همه فضاها به سمت قوم و قبیله گرایی پیش رود و کاندیدای فلان طايفه حتما باید قبول شود خطرناک است و خدایی ناکرده بحث های قبیله ای شاید منجر به تشنج های شهرستانی شود و این مضموم است.
منبع: بنیچه
بیشتر بدانید: وکیل ملکی
دسته بندی های طايفه تاویسی از ایل طیبی
ایل طیبی
تاویسی / برافتو کوه
ایل طیبی یکی از ایل های ایران است که شامل ٢٢ طايفه ( لر ) میباشد .
یکی از این طايفه ها تاویسی نام دارد که این طايفه به دو بخش برافتو کوه و نسه کوه تقسیم می شود ؛ ( نسه كوه قبلا توضیح دادیم)
برافتو کوه شامل ۵ تیره است ؛
۱-تیره کای امید وار ۲-میر شکال حسن۳-کای جنباز ۴-کای مندنی (محباقی )۵-کای نجف
سرحد گرمسیر این بخش از تاویسی شامل مکان های زیر است :
گرمسیر: بنگشتون ، چاه گرگی ، دالون ، مو
طوایف بختیاری
سلام برگویل وددویل عزیزوم حالتون چطوره؟
یه برنامه کامل بختیاری!
آیا بختیاری هستید اما نمیدونید از کدوم طايفه هستید؟
طايفه های بختیاری رو نمیدونین ودوست دارید اونا روبدونید؟
ایا منشعب طايفه های بزرگ مثل بابادی-ممصالح رو نمیدونید؟
براحتی و اسان منشعب-ریشه واصلیتتون رودر این برنامه پیدا کنید.
دراین برنامه باتمام طوایف آشناشوید
این برنامه شامل تمام طوایف بختیاری میباشدوهمچنین دراین برنامه علاوه برطوایف
شعر داستان وگالری عک
طايفه تاماولی از ایل طیبی
روستاهای گوردالوکهناب بونه ی بلوط تیره تامحسعلی و تعدادی از اولاد کل محمدشفیع.
روستای آبزالوتیره علیمرادی .
مله قوچان و ده نسه،سرتنگ آزادی طايفه ویسی و رهزادی هردومهاجر
روستای مورجن مرکب از سلبعلی علیشیری
روستای مالب تیره ملااسدالله درسال 62 به کنار جاده آمدندو روستای وحدت را تاسیس کردند
روستاهای گرداب علیا وسطی وسفلی تیره سلبعلی ونفسعلی
گردابها قبلا به نام دهیو یا دهیور معروف بودند
روستای گرده کلات تیره علیشی
دانلود آهنگ جدید مصطفی چکاني به نام دلتنگی
متن آهنگ جدید دلتنگی - مصطفی چکاني
Download New Music By Mostafa Chekani Called Deltangi
Lyrics Music Mostafa Chekani Deltangi
ابری بود شبایی که خیابوناसड़क पर बादल रात थी
  میگشتیم خوب حال دوتامونوखैर, हम दोनों
ازیادت خاطره ها رو بردی زوددانلود آهنگ مصطفی چکاني دلتنگیدانلود آهنگ جدید مصطفی چکاني به نام دلتنگی
دانلود آهنگ جدید و زیبای مصطفی چکاني به نام دلتنگی با کیفیت بسیار خوب و بدون خرید هیچ اشتراک و رایگان لینک پر سر
تیره سیفل (سی فه ل ) پیرانی یکی ازتیره های طايفه پیرانی بوده که سالیان خیلی گذشته درمناطق اطراف قلعه شیاخ واقع در شرق پهله ودرمناطقی بنام پاچه سیفلی می زیسته اند که باتوجه به پیوند سببی با بزرگان طايفه احمدجشنی وبادعوت بزرگان احمدجشنی به روستای کاور مهاجرت میکند ودرکنارمردمان طايفه احمدجشنی درروستای کاور در28کیلومتری جنوب شهرپهله ست پیدا می کنند وشجره این طايفه به این شکل است سیفل -مومه (محمد )-حسین+شمبه +جمشید -چناری- شیخ علی -چراغعلی + ق
درگیری خونین دو طايفه بزرگ در هرمزگان به صلح انجامید
به گزارش عصر بشاگرد؛ با تلاش مسوولان قضایی و معتمدان محلی، درگیری خونین میان دو طايفه بزرگ سهرابی و شهسواری در شرق استان هرمزگان در مناطق هشتبندی و بشاگرد به صلح و سازش ختم شد.
مراسم صلح میان این دو طايفه بزرگ با حضور رییس کل دادگستری هرمزگان، جمعی از ریش سفیدان، معتمدان محلی و اعضای شورای تامین برگزار شد که در آن سران دو طايفه هم قسم شدند که از این به بعد در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی
وزارت خارجه عراق سفیر رژیم سعودی را فراخواند
بین الملل
سحرنیوز:
وزارت امور خارجه عراق از احضار سفیر رژیم سعودی به این وزارتخانه به دلیل دامن زدن به اختلافات طايفه ای خبر داد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، وزارت امور خارجه عراق از احضار سفیر رژیم سعودی به این وزارتخانه به دلیل دامن زدن به اختلافات طايفه ای در عراق خبر داد.
بر این اساس، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد این وزارتخانه پی
نیک است بدانیم که قومیت یک ذات دارد و یک سایه. یک صورت دارد و یک معنا. در گذشته ذاتش محبت و لطف به دیگران بود. مهمانوازی و انسان دوستی بود. گستراندن خوان بی حد و مرز بر مه مان بود. وجود مصلحان محلی، رسومات محلی و جشن های زیبا، طبیبان محلی زبردست، باورهای عامیانه، ضرب المثل های نیکو، اشعار و یاریارهای معنادار و معنابخش، ذات های دیگری از این هویت بوده اند که ما را نسبت به بازسازی هویتی که اینبار توام با معرفت بیشتری باشد امیدوار تر می سازد. این ها
از لحاظ ساختارایلی، ایل بزرگ بختیاری به دو شاخه هفت لنگ و چهار لنگ تقسیم می شود .هر ایل از چند طايفه بزرگ تشکیل شده هر ایل از چند طايفه بزرگ تشکیل شده است و هر تیره به چندتش وهر تش به چند اولاد و سرانجام هر اولاد به چند خانواده تقسیم می شود. ساختار سنتی در ایل هفت لنگ و چهار لنگ یکسان نیست ایل هفت لنگ به 5 باب دورکی ، بابادی ، دهستانی، دینارانی ، بهداروند تقسیم شده در حالی که شاخه های چهارلنگ به طور مستقیم به چهار طايفه محمد صالحی، مَمی وند، موگو
کودک خوش اقبال و فرخنده!
بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم
جابر گوید: امام باقر (علیه السلام) به من خبر داد:
یکی از ن طايفه بنی هلال، دایه حضرت علی (علیه السلام) بود که در زمان شیرخوارگی حضرت در خیمه خود به او شیر می داد و نگهداریش می کرد، آن زن پسری هم داشت که برادر همشیر علی (علیه السلام) به حساب می آمد ولی سنش یازده ماه و چند روز از علی بزرگتر بود در کنار خیمه آنان چاهی قدیمی قرار داشت روزی آن طفل بر لب چاه آمد و سر خود را داخل آن نمود علی
اسامی تعدادی از افرادی که از سوی لشگر10خوزستان متهم به همکاری با ابوالقاسم خان شدند

شماره 11
تاریخ 5/1/32 وزارت دفاع ملی
اخطار
1- اشخاص زیر که متهم به همکاری با ابوالقاسم بختیار هستند باید برای رفع سوء تفاهم و رسیدگی به اتهامات وارده فوراٌ خود را به افسران انتظامات معرفی نمایند. والا هنگام کوچ ، حشم و خانواده آنها بازداشت و مورد تعقیب قانونی قرار گرفته و دادگاه نظامی رأی غیابی درباره آنها صادر خواهد نمود.
اسامی اشخاص متهم به همکاری ابوالقاس
✍ تـــــــــــفسیـــــــــــــــر

نڪاتے درمورد آیه 76 سوره انعام:
قبول ظاهرے ربوبیت ماه و . براے اعتلاے ڪلمه توحید:
در روایتے از امام رضا (ع) میخوانیم:" قوم ابراهیم سه دسته بودند : طايفه اے ستاره زهره را میپرستیدند ، گروهے ماه را و طايفه اے خورشید را.
پس از آنڪه ابراهیم از غارے ڪه در آن پنهان شده بود ، خارج شد ( و به این گروههاے مشرڪ برخورد ڪرد) شب هنگام ڪه ستاره زهره را دید گفت : خداے من این است ؛ اما در دل منڪر آن بود و حقیقت را میدانست. پس
[ ب َ ] (اِخ ) طايفه ای در میان کرمان و سیستان ، ولایت ایشان را بلوچستان گویند و در ملک کج و مکران ومگس و قلات و پامپور و کنار بحر سند ست دارند. (آنندراج ). مردمانی اند میان این شهرها [ بعض از شهرهای کرمان ] نشسته بر صحرا و این مردمان بسیار بودند و پناخسرو ایشان را بکشت به حیلتهای گوناگون . (حدود العالم ). طايفه ای باشند چون اکراد و آنان را بلادی وسیع باشدمیان فارس و کرمان در سفح جبال قفص (کوچ ) و آنان راشوکت و قوت و عدد بسیار باشد و قوم قفص (کوچ ) که طا
کاشانی یا کشانی یا کوشانی متخصصین قوم شناسی آنان را در زمزه بنی اشک و یا به قول
جی.پی.تیت نویسنده کتاب تاریخ سیستان، از سلاله اشک کاپترا به حساب می آورند.
اشک کاپترا جد شاخه ای از پارتیان و هند قدیم اند که از آنان به عنوان پهلوی یاد می شود.
کاشانی ها در منطقه ای بین سیستان کنونی تا کلات، پنجگور پاکستان و تا قندهار افغانستان پراکنده اند.
طايفه کاشانی (کشانی ): این طايفه سابقه حکم رانی سیستان را دارد کشانی و طوقی
مجموعا طايفه بزرگ و باستانی را ت
در این بخش تلاش می شود قسمتی از تاریخچه طايفه سربندی ها که در کتب مختلف آمده و جمع آوری گردیده است.
((. مردم این طايفه در بخش های شیب آب، پشت آب، و سایر نقاط سیستان به سر می برند))
وجه تسمیه و سابقه تاریخی:
((. بنابر اقوال بزرگان و ریش سفیدانِ طايفه سرابندی، خصوصا شادروان محمدرضاخان پردلی، رئیس قبیله این طايفه، قوم سرابندی از اعقاب مالک اشتر نخعی هستند که در زمان خلافت عمر به ایران آمدند.
این طايفه پس از مهاجرت به ایران، نخست با نام نخعی در کرد
آشنایی با طايفه عالی طیب ایل طیبی

بیوگرافی تیرهای عالی طیبی

تیرهای عالی طیب از نوادگان عالی پسر طیب (طیب برادر بهمن و یوسف اجدادادایلات بهمئی و یوسفی )می باشد .
فرزندان عالی عبارتند: از محمد سعید بزرگ(پسربزرگ عالی و جد تیرهای کی صادق -کی محمد حسین - شکر علی -ملا عسکر )- محمد امین جد تیره محمدمینی - کی فضل الله - کی ملک جد تیره با ملکی -نذر جد تیره تانذری- رضا جد تیره تا رضایی
روستاهای محل ست :
-اولاد محمد سعید بزرگ :
1-کی صادق : اسفید - چلی - لار
گاهی مسیر جاده به بن بست میرود گاهی تمام حادثه از دست میرود گاهی همان کسی که دم از عقل میزند در راه هوشیاری خود مست می رود گاهی غریبه ای که به سختی به دل نشست وقتی که قلب خون شده بشکست می رود اول اگرچه با سخن از عشق آمده آخر خلاف آنچه که گفته است می رود وای از غرور تازه به دوران رسیده ای وقتی میان طايفه ای پست می رود هر چندمضحک است و پر از خنده های تلخ بر ما هر آنچه لایقمان هست می رود گاهی کسی نشسته که غوغا به پا کند وقتی غبار معرکه بنشست می رود این
ماپری (ماه پری) بانوی منار

بی بی ماه پری دختر آ عبدالله دیرشادمی، از طايفه با اصالت بابا(بامدی) از ایل جلیل بختیاری است. بی بی ماه پری همسر کیخا آدین علی( آدینه) دیرشادمی ازشیرن با وقار، دلیر، با محبت و بسیار مهمان نواز بود
ادامه در ادامه مطلب
هجرت پیامبر اسلام(ص) از مکه به مدینه، نقطه عطفی در تاریخ اسلام بود که تحول بسیاری را به وجود آورده است. این واقعه را می توان به سه بخش اساسی تقسیم کرد: بخش اول حرکت از مکه به غار ثور و اقامت سه روزه در آن غار می باشد که این حرکت موجب شکل گیری واقعه لیلة المبیت شده است.[1]بخش دوم حرکت از غار ثور به منطقه قبا است که در نزدیکی مدینه قرار داشت. بخش سوم نیز حرکت به مدینه و داستان انتخاب مکانی برای بنای مسجد است.بخش دوم و سوم هجرت از جمله بخش های تاریخی اس
آفتح الله حاجتی بیرگانی کلانتر مقتدر ایل شهنی
آفتح الله فرزندآعلی نقی از اولاد حاجت خان تیره تاج الدینوند شهنی می باشد درتاریخ 1273/5/درروستای بیرگان متولدشد مادر اوبی بی مهری خواجه بود آفتح الله دارای دو همسر بود حاصل ازدواج اول خود با بی بی خانم جان اشرفی شهنی یک فرزند پسر به نام آغلامعلی(آغلامعلی از دوستان صمیمی آعلیمردان فرزند آرضاقی بود این دونفر از جوانان رشید طايفه بودند که درسن جوانی درگذشتند) ویک فرزند دختر به نام بی بی بیناز بود ک
بررسی طیبی های قشقایی و طیبی های دماوند از زبان غلامرضا طیبی
رسانه فرهنگی و خبری ایل طِیْبی#مطلب تاریخ طیبی
غلامرضا طیبی
سلام علیکم
همانطوریکه در گزارشات قبل به استحضار عزیزان رساندم:
از سال 1350 در پی تحقیقات مرحوم پدرم و پدربزرگم که با سران طیبیهای قشقایی و غیره ارتباط داشتند.(خودم دانش آموز دبستانی بودم ) که آقایان قشقایی .مرحومین محمد حسین کیخا و برادرش محمد حسن کیخا فرزندان گنجعلی بیگ با مرحوم سرو علی بیگ ،فرزند مراد علی بیگ طیبی قشقایی
گستره طوایف ایل بزرگ طیبی

این ایل که نام خود را ازطیّب فرزند عالیگرفته است، به دو قسمت تبدیل شده است که شاملطیّبی گرمسیریوطیّبی سردسیریاست.
ایل طیبی شامل مناطقی چون قلعه رئیسی، جاورده، سوق، لنده و منطقه ی روتلخی می باشد که بیشتر آن ها در منطقه ی بهبهان ست گزیدند و اکثریت آن ها برای امرار معاش به منطقه ی برازجان و بوشهر مهاجرت نموده و عده ی زیادی هم در زمان کریم خان زندبویژه افرادی از طايفه کرایی متواری و یا تبعید و در مناطق اطراف شیراز و
تاریخ طايفه تاویسی ( طاویسی ) از ایل طیبی
ترکان خاتون این نوع اهانت و تا این حد هتک حرمت وحشمت را تحمل نیاراست و مفسدان القا کرده اند که خواص سلطانی بر عزم قصد ترکان و شاه جلال الدین سیورغتمش متفق شده اند بدین سبب در ظلمت شب والیل اخفی ویل (یعنی در چاه سیاه ظلمت شبمنظورش نهایت تاریکی ) روانه قلعه سیرجان شدند و از آنجابه سلطان نوشتند که متوجه بندگی اردو شویم و در سرحد انتظار وصول سلطان را ١٠ روز متوقف خواهیم بود .
چون فرستاد که در بهمان میعاد به
تصویر رسمی از مرحوم عبدالسلام میشواری
عکس زمان جوانی مرحوم با لباس رسمی
ارسال عکس :توسط پسرش معین از خاش

تارنمایی روستای سامانی و طايفه که در اینجا زندگی میکردند . مدیریت و طراحی : ریکی تاسیس در سال ۹۱
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

تبلیغات متنی
stokyha hesabdariprika zagrosmachin1 seilirentna shafadarmann papirusdesign barinjectrel naebabbstocman